A Phix pszichológiai társasjáték kisiskolások számára egy fantasztikus lehetőség arra, hogy jobban megismerjük gyermekeinket és erősítsük a családi kapcsolatokat. A kártyacsomagokban található kérdések mentén olyan témaköröket fedezhetünk fel, mint a barátság, a bölcsesség, az iskola, az erő, az akarat és a sport. Ezek olyan témák, melyekről fontos beszélni, de hétköznapi beszélgetések során nem biztos, hogy ilyen mélyrehatóan eljutunk.
A játék segítségével nemcsak jobban megismerhetjük gyermekeink gondolatait, érzéseit és érdeklődési körét, hanem olyan mozgásos feladatokkal is találkozunk, melyek fejlesztik a figyelmet, az egyensúlyt, a koordinációt és a finommotorikát. Ráadásul mindezt játékos formában, ahol mi magunk is bevonhatjuk magunkat a beszélgetésekbe és feladatokba.
A játék főleg kisiskolás gyerekek számára ajánlott, akik már tudnak olvasni és értik a kérdéseket. A játékidő változó, attól függően, hogy mennyi időt szánunk rá. A játékot 2-4 fő játszhatja, így ideális családi program lehet.
A Phix pszichológiai társasjáték már több díjat is nyert, így biztosak lehetünk benne, hogy minőségi és sikeres játékról van szó. Ha szeretnénk jobban megismerni gyermekeinket és erősíteni a családi kapcsolatokat, akkor ne habozzunk kipróbálni ezt a fantasztikus játékot!
Ismerd meg jobban kisiskolás gyermeked gondolatait, érzéseit! Szülőként tárd föl saját emlékeidet, élményeidet, hogy gyermeked is jobban megismerhessen téged!
Ennek a nagyszerű játéknak a megalkotásával hangsúlyt helyezünk a szülő és gyermeke közötti beszélgetések fontosságára. Mivel manapság a családok egyre kevesebb időt töltenek együtt, nyilvánvalóan kevesebb figyelem jut a minőségi beszélgetésekre is. Ezért minden olyan megoldás jól jöhet, amely ezt a lehetőséget növeli.
A különböző kedves állatfigurákról elnevezett kártyacsomagokban megfogalmazott kérdések mentén olyan témák nyílhatnak meg a családtagok számára, amelyek a hétköznapokban nem biztos, hogy előkerülnek. Pedig kivétel nélkül mindegyik fontos beszédtéma kellene, hogy legyen. Valahányszor elővesszük ezt a játékot, egyre többet és többet tudhatunk meg arról, hogy gyermekeink hogyan gondolkodnak egyes helyzetekről, minek örülnek, mi érdekli és foglalkoztatja őket, mit éreznek, mitől tartanak, milyen nehézségekkel küzdenek, illetve hogyan oldanák meg azokat.
A játék tehát nagyon jó felületet biztosít a bizalommal teli, őszinte beszélgetéshez, ami a szülő és gyermeke közötti kapcsolat egyik legfontosabb alapja.
Nincs más dolgunk, mint szánjunk egy kis időt gyermekeinkre, hogy a kártyákon lévő kérdésekkel irányítottan jobban megismerhessük egymást. Örömteli lesz nézni, figyelni, ahogyan az adott kérdésekre alkotott válaszaik, gondolataik hónapról hónapra fejlődnek.
A játékot öt zónára osztottuk fel, melyeket állatfigurákkal jelképeztünk:
- A kutya a barátság, a hűség jelképe.
- Az elefánt a bölcsesség, a helyes viselkedés szimbóluma.
- A méhecske az iskola, a szorgalom jele.
- Az oroszlán az erőt, az akaratot testesíti meg.
- A teknős pedig a sport, a kitartás, a jövőkép kifejezője.
A beszélgetések mellett helyet kapnak a játékos, mozgásos feladatok is, amelyeket mozgásterapeuta, fejlesztő bevonásával készítettünk.
A mozgásos feladatoknál betekintést nyerhetünk az alapozó és a TSMT torna alapjaiba, melynek gyakorlásával javul a figyelem, az egyensúly, csökkennek a beszédfejlődési problémák, fejlődik a szem és kéz koordinációja, a finommotorika, és a mozgás segíthet diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia esetén is. Ez a fajta mozgásterápia megalapozza és támogatja az idegrendszer érését.
Ez a társasjáték több, mint egy játék. Általa erősíthetjük a családi köteléket, játékosan kezelhetjük a problémákat, miközben hasznos tanácsokat kaphatunk, amelyek által fejleszthetjük gyermekeink jövőképét.
Ismerjük meg jobban gyermekeinket, hogy előre biztosíthassuk a kamaszkor esetleges nehézségeinek együttes áthidalását! És segítsünk nekik megismerni és megérteni magunkat, hiszen szülőként mégis csak mi jelentjük számukra a legfontosabb mintát!
A doboz tartalma:
- Játéktábla
- 1 dobókocka
- 4 bábu
- 1 lufi
- 260 színes kártya
- 1 füzet, amely tartalmazza a játék leírását és a pszichológus által írt tanácsokat
Fő témakörök:
- Barátság, hűség (kék mező)
- Bölcsesség, helyes viselkedés (lila mező)
- Iskola, szorgalom (narancssárga mező)
- Erő, akarat, önbizalom (vörös mező)
- Sport, kitartás, jövőkép (zöld mező)
A könnyebb kezelhetőség érdekében a kártyáknak színes keretet adtunk a játéktáblán lévő színes mezők témakörei szerint.
Minden fő témakörhöz 20 gyermek és 20 szülő kártya tartozik.
A kártya egyik oldalán található a témakör szerinti kérdés. A kártya másik oldalán pedig a kérdéshez tartozó szövegrész olvasható a pszichológus tanácsaival, hogy arra a kérdésre mi lenne a leginkább adekvát gondolat, reakció.
A játéktáblán 4 db Nagyon szeretném mező található. Ha erre a mezőre lépünk, lehetőségünk van elmondani, mit is szeretnénk kérni a másiktól. Ez lehet a viselkedéssel, szorgalommal, önismerettel vagy akár tárgyal kapcsolatos kérés is, amit nagyon szeretnénk elérni, kérni, illetve megvalósítani.
Kismajom mezők: A feladatkártyákon lufival végezhető fejlesztő gyakorlatok, feladatok vannak, amit, ha ügyesen teljesítünk, akkor az ott leírt jutalompontot kapjuk meg. Ezek a pontok is szerepet játszanak abban, hogy ki lesz a győztes.
Maci mezők: A feladatkártyákon különböző kérdésekre kell válaszolni, amelyek szeretettel, önbizalommal kapcsolatosak.
Csak a Maci és a Kismajom mezőknél lehet pontokat gyűjteni. A játékot az a játékos nyeri, aki a kártyákon lévő feladatokat teljesíti, és az így kapható pontokból a legtöbbet szerzi a játék folyamán. Ebben a játékban nincs Cél mező.
Ha valakinek úgy sikerült dobnia, hogy a játékmező elfogyott, akkor a játéknak számára vége. Számoljuk össze a Maci és a Kismajom mezőknél gyűjtött pontjainkat!
A játékban 10 db győztes kártya is található. Aki a pontokat összeszámolva megnyerte a játékot, az húzhat egy győztes kártyát, és a rajta szereplő három program közül választhat.