A GIPF játéktábláján vonalak mintázata látható. Minden vonalon két fekete pötty található, valamint több metszéspont, ahol a többi vonallal találkozik. A játék kezdetén mindkét játékosnak három korongja van a táblán és 12 korongja van a tartalékában. Ha egy játékosnak nincs korong a tartalékában, nem hajthat végre több lépést. A játék célja az, hogy elfogjuk ellenfelünk korongjait, így végül ne maradjon korongja, amit játékba hozhatna.
A játékosok felváltva kerülnek sorra. Egy játékosnak minden körében fel kell tennie egy új korongot a tábla szélén található pöttyök valamelyikére, majd a játékterület egy pontjára kell lépnie vele. Amint egy színből négy korong egy vonalban egymás mellé kerül, az ezzel a színnel játszó játékosnak le kell vennie őket a tábláról. A négy korong levételén kívül azok a korongok is lekerülnek, amelyek ebben a vonalban a négy korong két végén találhatóak. A játékos a saját színű korongjait visszakapja a tartalékába, míg az ellenfél korongjait elfogja, így ellenfele elveszíti azokat.