A Portal díjnyertes Detective című játékban használt kooperatív játékrendszerrel: A Dune: House Secrets egy mélyen tematikus élményt nyújt, amely egy-négy játékosnak a legnagyobb tétekkel teli események közepébe csöppen, amelyek a zord sivatagi Arrakis bolygón bontakoznak ki.
Ebben a történetvezérelt kalandjátékban a játékosok lázadók szerepébe bújnak, akiknek egy sor kihívást jelentő küldetést kell megoldaniuk véges mennyiségű idő és erőforrás mellett. A játékosok kooperatív módon döntenek a történet előrehaladásáról, miközben úgy döntenek, hogy felfedezik a világ különböző régióit, követik a nyomokat, szövetségeseket használnak fel, és legyőzik a legkülönfélébb ellenfeleket. A játék során a játékosok számos fizikai és digitális játékelemet használnak - egy pakli kártyát alapvető nyomokkal és fordulatokkal, egy tucatnyi fizikai kézikönyvet és egy külön honlapot további forrásokkal -, hogy szórakoztató és meglepő irányokba tereljék a történetet, és így igazán magával ragadó élményt nyújtsanak.
A játék egy bevezető prológussal kezdődik, amelynek célja, hogy a játékosok megismerkedjenek a hatalmas Dűne-univerzummal, majd három nagy kalanddal folytatódik, amelyek mindegyike nagyjából két-három órát vesz igénybe. Az egyes epizódok során a játékosok tapasztalati pontokat gyűjthetnek, hogy a küldetések között szintet lépjenek a karaktereik, és új lehetőségeket nyissanak fel a későbbi játékmenetben. Mindegyik kaland külön-külön is játszható, mint önálló epizódok, mégis, ha a játékosok mindhárom epizódot befejezik, akkor egy mesterjáték narratívája bontakozik ki, amelynek epikus csúcspontja és felejthetetlen megoldása maradandó hatással van a trilógia további két játékára.