A nyersanyagvásárlás a játék motorja, ugyanis nyersanyag nélkül nem tudunk építkezni, viszont ha vásárolunk, akkor az utánunk következő játékosoknak tesszük olcsóbbá az anyagokat. A játéktáblán található egy forgó tárcsa, mely azt határozza meg, hogy mikor mennyibe kerülnek az adott nyersanyagok.
Miután megvásároltuk a szükséges anyagokat, hat helyszínre építhetünk. Míg az első építési területen mind a hat féle követ felhasználhatjuk, addig az utolsó helyszínen csak a legdrágább, fehér kő használható. Minél értékesebb területen építünk, annál több pontot vagy pénzt kapunk, miután kiértékeltünk.
A kiértékelés a harmadik választható akció, és itt is van min gondolkodni. Ha olyan területet értékelünk ki, ami inkább pontot ad, nem lesz pénzünk, de ha olyan helyet, ahol főleg pénzt kapunk, akkor nem lesz pontunk. A játéknak akkor van vége, ha az egyik játékos három előre meghatározott feltételt teljesít, vagy elfogynak az épületek. A három feltétel mindig a játékosok számától függ, de minden esetben a megépített épületek, az értékelések száma és az épületek értéke határozza meg. Az eredményes játék titka a tervezés, számolás és a jó időzítés. Ha mindez nem lenne elég, a játék tartalmaz egy vörös viasszal lepecsételt borítékot, amire rá is írták, hogy meg ne próbáld kinyitni, amíg nem játszottál az alapjátékkal több partit. A boríték további épületeket, még két kiértékelési lehetőséget, és új „játék vége” feltételeket rejt.
Ajánlom minden olyan játékosnak a Carrarát, akik nem mostanában kezdtek el ismerkedni a társasjátékokkal, és mindazoknak, akik szeretik az olyan játékokat, amiben több körrel előre kell megtervezni az akcióinkat.
Díjak és jelölések:
2013 Essener Feder Best Written Rules díj
2013 International Gamers Award - General Strategy: Multi-player jelölés
2013 Spiel des Jahres Kennerspiel des Jahres jelölés